Czysty i Prosty Smak Szparagów

/
1 Comments
Sezon na szparagi właśnie się zaczął, więc pora zakosztować ten zielony przysmak. Naprawdę nic skomplikowanego, tylko czysty smak szparagów.

• pęczek szparagów (20)
• łyżka oleju kokosowego
• 2 ząbki zduszonego czosnku
• łyżka sezamu
• garść zieleniny


Umyj szparagi i ugotuj na parze nie dłużej niż 5 minut. Delikatnie rozgrzej patelnie, wrzuć łyżkę oleju kokosowego, czosnek i sezam, nie smaż. Dodaj szparagi, wymieszaj je dokładnie w oleju przez następne 2 minuty, przyprósz świeżą zieleniną (ja użyłam rzeżuchę i koperek). Gdy gotowe serwuj i jedz, pozostawiając raczej niejadalne twarde zdrewniałe końcówki.

Pamiętaj, nie rozgrzewaj patelni do wysokiej temperatury dzięki temu szparagi zachowają swoje walory smakowe oraz składniki odżywcze, witaminy (A, B, C), minerały (wapń, magnez, fosfor) oraz antyoksydanty (przeciwutleniacze). Szparagi są bogatym źródłem błonnika, przez co naturalnie detoksykują (odtruwają) nasz organizm, oczyszczając przewód pokarmowy. Pomocny przy zaparciu i biegunce. Są lekkostrawne i niskokaloryczne, znacznie zmniejszają cholesterol, posiadają właściwości antynowotworowe i moczopędne, a w niektórych kulturach uważane są za cenny afrodyzjak.

Myślę, że warto włączyć ten nieziemskie szparagi do swojej diety, zanim sezon się skończy w czerwcu.



Tu też jest pysznie :)

1 komentarz:

Obsługiwane przez usługę Blogger.