Sezon Truskawkowy

/
4 Comments
koktajl truskawkowy

Wiadomo, że truskawki najlepsze w sezonie są!

Obiecałam sobie, że gdy będę miała szansę przebywać w Polsce w tym czasie, będę jadła je przez cały dzień. I tak też się stało!

Gdy wraz z pierwszym gorącym słońcem pojawiły się stragany z truskawkami, czym prędzej popędziłam zakupić dwa kilo. Rany jak mnie cieszą te czerwone słodziutkie owoce! Pochłaniam je wyłącznie w formie surowej, tak jak je Matka Natura stworzyła i przyznam, że serce mi się kraja gdy patrzę jak moja ciocia przetwarza je na dżemy i soki, zabijając ich smak kilogramami białego cukru! No cóż, każdy ma swojego bzika.

Moją ulubioną formą konsumpcji są również koktajle. Nie ma co się za dużo rozpisywać, kilka garści truskawek HOP do blendera i koktajl gotowy. Świetnie smakuje w połączeniu z bananem. Garść kiełków lucerny (alfalfa) również się nadaje.

Warto zaznaczyć, że truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytryny, pomarańcze i grejpfruty! Ta z kolei pomaga przyswajać organizmowi żelazo niehemowe zawarte w produktach roślinnych - warzywach zielonych, strączkowych i ziarnach zbóż. Także korzystajcie z tych dobroci póki dostępne.

Nie wiem jak wy ale ja pędzę po kolejne kilogramy tychże! Truskawki everywhere! 2,50zł za kilo!


Aktualizacja: powyższy artykuł, trochę zmodyfikowany, ukazał się na portalu kuchnia-kuchnia.pl o zdrowej żywności. Zapraszam do przejrzenia.


truskawki w zlewie


Tu też jest pysznie :)

4 komentarze:

  1. Popieram pożeranie truskawek na surowo!!! :D W postaci koktailu także!
    Jak już się nie mieszczą w brzuchu, to z ostatnich dwóch można sobie zrobić maseczkę na twarz. Witamina C jest lekarstwem na cerę naczyńkową i trądzikową. Taka maseczka także głęboko oczyszcza skórę jako naturalny piling chemiczny (w końcu to kwas).
    Współczuję ludziom uczulonym na truskawki; to smutne nie móc ich jeść.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja właśnie nie bardzo chyba trawię truskawki...znaczy uwielbiam je, ale po ich zjedzeniu czuję ciężkość, pieczenie w żołądku. Dzisiaj zjadłam je znów i znów to samo. Więc koncze ta znajomosc. :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Wild Tofu15.6.10

    Cytryna, czosnek, imbir i do tego truskawki?!?!? Same dobroci cię omijają! No coż... Mam nadzieję, że chociaż czereśnie ci nie zaszkodzą Weganula, które właśnie sie pojawiają :P

    Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  4. KOCHAM TRUSKAWY!!!
    Zawsze lubiłem je na surowo, a teraz na surowej diecie nie mam większego wyboru:)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.