DIY - mleko z orzechów migdałowych

/
15 Comments
Jedyną alternatywą w Białymstoku dla mleka krowiego jest mleko sojowe i ryżowe. Osobiście nie przepadam za "słodyczą" tych napojów. Ostatecznie zdecydowałam się sama zrobić sobie takie. Niestety pierwsza próba okazała się totalną klapą! Kleik ryżowy byłby bardziej odpowiednią nazwą niż mleko. Jak wiadomo porażka zazwyczaj poprzedza sukces. Tak było i tym razem, gdy zrobiłam mleko migdałowe.

mleko migdałowe

W necie dostępnych jest wiele przepisów na mleka roślinne - owsiane, gryczane, kokosowe i mnóstwo innych! Niestety zwykły śmiertelnik nie jest w stanie dowiedzieć się o takowych zaopatrzając się w produkty wyłącznie w polskich sklepach. Dlatego odżywianie wegańskie wydaje mi się ciekawą egzotyczną podróżą:)

Ja użyłam porcję orzechów i trzy porcje wody. Przepis jak krok po kroku zrobić mleko migdałowe znajdziecie na pięknym i smacznym wegańskim blogu WEGANIE - klik. Zachęcam do eksperymentowania!


Tu też jest pysznie :)

15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. to zapraszam, wegańskie muffiny też zrobiła :)

      Usuń
  2. Robię często migdałowe, próbuję ze wszystkimi orzechami, z nerkowców bardzo mi smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę skosztowac.
    koniecznie ;]

    PS: piękne zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  4. O mato, mi tez kleik wyszedł z ryżu ;-), a migdałowe to moje ulubione, robię też z innych orzechów, a raz nawet ze słonecznika próbowałam, choć ciężka to przeprawa była ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Często robię domowe mleczka, migdałowe to chyba moje ulubione :).

    OdpowiedzUsuń
  6. A co jest nie tak z mlekiem krowim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic takiego nie zostało zasugerowane, ale ciekawe, że nasuwa ci się takie pytanie.

      Usuń
  7. Poszukiwanie alternatywy mogłoby na to wskazywać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi o "inną możliwość" po prostu

      Usuń
  8. mleko migdalowe - a way to go!;) tutaj surowe mleko krowie jest nielegalne!! tesknie czasami za tym..

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydałby się jakiś "mleczny" Al Capone ;) Radzę się śpieszyć bo robią już co chcą - niedługo za rzodkiewkę w ogródku będą karać...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe kto z osób czytających bloga potrafiłby wydoić krowę? Powinni zrobić takie miniaturowe, blokowe krówki. Wyprowadzałoby się taką na trawnik przed blok, trawę by toto przystrzygło a nie tylko obesrało, a w domciu szklaneczkę mleczka :) Koza się nie nadaje bo zjadłaby wszystkie ciuchy z szafy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy3.3.12

    w piotrze i pawle w Białymstoku znajdziesz mleko owsiane, całkiem niezłe

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy10.7.12

    Migdały nie są orzechami, tylko pestkami.
    Bardzo serdecznie pozdrawiam,
    Olga

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.