Boczniak na gęsto niby-flaczki

/
1 Comments
4 porcje | Czas 40 min

flaczki wegańskie z boczniaków

Przepis pochodzi z książki "Kuchnia Weganki".

Włoszczyzna, zielona pietruszka, mała cebulka, boczniak /3 tacki/, olej, mąka, kilka kropel cytryny, wody tyle, by potrawa była dość gęsta.

Przyprawy (sól, pieprz prawdziwy, imbir, kurkuma, lubczyk, kozieradka, majeranek, liść laurowy, ziele angielskie, szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej).

Do gorącej wody wrzucamy pokrojoną włoszczyznę i cebulkę w całości, boczniaki kroimy w paski w poprzek blaszek i wrzucamy do gotującej sie włoszczyzny. W trakcie gotowania dodajemy przyprawy. Gdy już ugotowane, zaprawiamy zawiesiną z wody i mąki, dodajemy kilka kropel z cytryny, olej i zieloną pietruszkę, ewentualnie sos sojowy. Pieprz też dodajemy po ugotowaniu. Takie boczniaki można spożywać z chlebem lub makaronem.

boczniak

Nie byłabym sobą gdybym nie zmodyfikowała nieco przepisu. Jakoś nie jestem przekonana do cytryny, więc ją ominęłam, tak jak i mąkę. Poszłam też na łatwiznę dodając gotową mieszankę przypraw do flaków. Nie wiem jakim cudem pani Lidia mogła zapomnieć o czosnku?! Dodałam 4 ząbki. A będąc bardziej precyzyjnym, użyłam też 250g boczniaków na 2 litry wody. Palce lizać!


Tu też jest pysznie :)

1 komentarz:

Obsługiwane przez usługę Blogger.